تور موسیقی عرفان طهماسبی به بوشهر رسید فصل دوم لایواکشن وان پیس (One Piece) به زودی آغاز می‌شود + زمان پخش رونمایی از پوستر «مجنون» در آستانه فروش چند میلیاردی + عکس آغاز پیش‌تولید سریالی با موضوع قاچاق دارو انتخاب امیر جعفری برای نقش فردوسی در «سی‌صد» نهایی شد چاپ دوم رمان «پرتگاه پشت پاشنه» راهی بازار کتاب شد | داستان جوانی که همه چیزش را داد تاعشق را تجربه کند اسپانیا میزبان جدید پروژه وودی آلن شد باشگاه نوجوانان رادیو جوان سه ساله شد تالار وحدت میزبان اجرای مشترک ارکستر ملی ایران و مختاباد شد تصویربرداری سریال «دو نیمه ماه» با حضور ۲۸۰ بازیگر در حال انجام است کال آف دیوتی (Call of Duty) بالاخره فیلم می‌شود «نردبان» به احترام محیط‌بانان روی آنتن می‌رود تحلیل «بچه مردم» و واکاوی «ایران‌هراسی در هالیوود» در «هفت» امشب (۹ آبان ۱۴۰۴) وکیل پژمان جمشیدی: موکلم وثیقه را خودش داده و ممنوع‌الکار نیست درخشش خبرنگاران شهرآرا در سومین جشنواره مطبوعات شرق کشور | شهرآرا، سرمایه فرهنگی مشهد است برگزیدگان جشنواره ملی عکس زعفران معرفی شدند + تصاویر برگزیده مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (شنبه، ۱۰ آبان ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

۷۰ درصد مردم همچنان پای تلویزیون | رقابت نزدیک شبکه سه و آی‌فیلم

  • کد خبر: ۳۶۴۵۳۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۴ - ۱۷:۳۷
۷۰ درصد مردم همچنان پای تلویزیون | رقابت نزدیک شبکه سه و آی‌فیلم
به گفته‌ی رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، بر خلاف تصور عمومی، ۷۰ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند. در این میان، شبکه‌های سه و آی‌فیلم بیشترین رقابت را برای جذب مخاطب دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما، با اشاره به نتایج تازه‌ترین نظرسنجی این مرکز از میزان بینندگان تلویزیون گفت: «بر اساس آمار‌های ما، حدود ۷۰ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند. برخی تصور می‌کنند تلویزیون دیگر مخاطب ندارد، اما داده‌های ما نشان می‌دهد که هنوز سهم قابل‌توجهی از جامعه بیننده‌ی برنامه‌های تلویزیونی هستند.»

او افزود:«معیار ما برای سنجش میزان تماشای تلویزیون، حداقل ۱۵ دقیقه تماشای روزانه است. هر فردی که دست‌کم این مقدار از زمان خود را صرف دیدن تلویزیون کند، در آمار مخاطبان لحاظ می‌شود.»

شاکری‌نژاد در ادامه با تأکید بر تفاوت میان «میزان مخاطب تلویزیون» و «میزان بینندگان یک برنامه خاص» گفت: «نباید میزان بیننده‌ی برخی سریال‌ها یا رویداد‌های ورزشی را با آمار کل بینندگان تلویزیون اشتباه گرفت. ممکن است یک برنامه خاص بینندگان بیشتری داشته باشد، اما این به معنای افزایش سهم کلی مخاطب تلویزیون نیست.»

رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما درباره‌ی محبوب‌ترین شبکه‌ها نیز توضیح داد: «در مقاطعی مثل دوران جنگ ۱۲ روزه، شبکه خبر بیشترین بیننده را داشت، اما در حال حاضر بیشترین رقابت میان شبکه سه و آی‌فیلم است. معمولاً این دو شبکه جایگاه اول و دوم جذب مخاطب را به‌صورت جابه‌جا دارند. اختلاف میزان بیننده‌ی آنها معمولاً در حد یکی دو درصد است و بسته به نوع برنامه‌ها، جایگاهشان تغییر می‌کند.»

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->